BUSSRESA TILL LUND 14 maj 2022

Du får höra berättelsen om Lunds stadsutveckling, besöka konsthallen och Skissernas museum på denna bussresa till Lund.

Stadsutveckling i Lund kl 10-12
Stadsbyggnadsdirektör Hans Juhlin berättar om pågående projekt och planer för framtidens Lund; bl a nya stadsdelen Brunnshög med bostäder, arbetsplatser, service samt utvecklingen av de två världsledande forskningsanläggningarna ESS och Max IV.
Vi får också en presentation av stadens nya spårvagnslinje och dess inslag i stadsmiljön. Den går från Lund C till Brunnshög. Beroende på läget kan vi röra oss med buss och/eller till fots för att titta på några av de utvalda projekten. Besök på konsthallen under eftermiddagen där eventuellt kulturchefen tar emot och guidar oss. Besök på Skissernas museum efter lunch med utställningen av månadens utställare som inte är klart i  dagsläget. Lunch ingår på Skissernas museums restaurang kl.12.30. Egen fikakorg medtages på nerresan för fikapaus.Pris för resa, lunch och inträde 530 kr för medlem och icke medlem 680 kr. Priset kan komma att justeras om vi kan åka med flera personer i bussen. Vi åker med stor buss med max antal ev. 30 personer, allt styrs efter folkhälsomyndigheternas rekommendationer.
Avresetider:
Karlskrona varmbadhus 7.20
Ronneby resecentrum 7.45
Karlshamn hotell Best Western 8.10
Sölvesborg Blekingeporten 8.30
Lund ankomst klockan 9.50
Lunch ingår på Skissernas museum. Egen fikakorg medtages på resan ner till Lund. Pris för resa, lunch och inträde: 530 kr för medlem och 680 kr för icke medlem. Vi åker max 30 personer i stor buss. Priset kan justeras om flera sittande kan tillåtas i bussen.  Uppge eventuella allergier. Vid anmälan gäller principen först till kvarn.

Avresa

07:20 — Karlskrona varmbadhus