Medlem

När du är medlem i Carolus får du möjlighet att delta i och uppleva en mängd olika kulturevenemang.

Du har också värdefulla förmåner av ditt medlemskap som du kan läsa om här nedan. MISSA INTE DET!

Du gör din intresseanmälan för medlemsskap genom att fylla i formuläret här till höger.

INÖR UTLOTTNINGEN 22 MAJ 2024
Om du ej betalt årsavgiften är det hög tid att göra det nu om du vill vara med på årets utlottning. Detsamma gäller dig som har månadsdragning men ej fått avdrag alla månader av någon anledning - du behöver i såfall betala in mellanskillnaden mot årsavgiften på 360kr. Detta måste vara gjort senast 28 april på Bankgiro: 5560-9598, senast 28 april. OBS! om du inte erlagt fullständig avgift för verksamhetsåret 1/4-23 till 31/3-24 kommer du inte att kunna delta i årets utlottning av våra konstverk.
Föreningen har valt att undvika kostnader för porto mm till förmån för konstinköp och annan medlemsnytta, därav skickar vi inte ut fakturor.

Kulturföreningen CAROLUS är en ideell förening med uppgift att bland kommunanställda och förtroendevalda i Karlskrona kommun väcka, underhålla och öka intresset för konst och annan kultur. Om du har slutat som kommunanställd eller förtroendevald har du möjlighet att kvarstå som medlem i föreningen.
Föreningen anordnar:

• Utställningar av konst och konsthantverk
  • Föreläsningar och diskussionsaftnar
  • Utlottningar av inköpt konst och konsthantverk
  • Utställningsbesök, studieresor och liknande arrangemang för medlemmar och deras medbjudna

Kom gärna med förslag på aktiviteter, så tar styrelsens omhand detta i sin planring av program.

Du gör din intresseanmälan förmedlemsskap genom att fylla i formuläret här till höger.  Medlemsavgiften är 360:- per år som vanligtvis tas ut som löneavdrag med 30:- per månad alternativt helårsavgift för de som inte har månadslön/månadsersättning.

MEDLEMSFÖRMÅNER

1. På Konstnären & Pinaulen får du 10 % rabatt när du ramar in ett konstverk. Björkholmskajen 17; 371 36 KARLSKRONA Tfn: 0702-880812; ulfnejbo@gmail.com
  2. På Riksteaterföreningen i Karlskrona får du som CAROLUS-medlem möjligheten att få köpa biljett som om du har ”Scenpass” Iregel betyder det 50:- rabatt på biljettpriset. Du anger bara koden KAR241. Du bokar på  https://www.riksteatern.se/karlskrona