VÄVDA RUM

Ett av de 10 verken som är ”placerade” i Karlskrona ”Berget” av Pastelae

Den traditionella platsen för konstutställningar är kanske i en konsthall, ett galleri eller liknande?

Men i väntan på en konsthall😊 finns nya och lite annorlunda möjligheter att uppleva konst.

Klicka och läs mer

Konstföreningar i hela Sverige, varav Carolus är en, är med och arrangerar Vävda rum som är en unik utställning med tio av Sveriges främsta och mest spännande konstnärer som arbetar med offentlig konst och augmented reality (AR). Se länkar nedan för mer information.

Projektet Vävda rum är initierat av Riksförbundet Sveriges Konstföreningar och finansieras av Postkodstiftelsen.
Vävda rum är en del av Riksförbundet Sveriges Konstföreningars 50-årsjubileum (1973-2023).

Utställningsperiod:  20 maj – 30 september 2023

Ett av de 10 verken som är ”placerade” i Karlskrona

”Berget” av Pastelae

Alla som är inne i appen och besöker verket samtidigt blir en del av en hjord som då kommer synas.

Så ladda ner appen ”Vävda rum” och ge dig ut på tur för att uppleva de 10 konstverken – placerade på olika platser.
Var konstverken finns framgår i kartan i appen.

Från 20 maj kan du även besöka en utställning om ”Vävda rum” och dess medverkande konstnärer på kulturcentrum Ronneby konsthall.